23 november 2006

Klaar voor de zomer!

Vandaag heb ik me er, na het al twee dagen en nog een paar weken uitgesteld te hebben, toch maar eens toe gezet: ik ben naar de kapper geweest. Voor het eerst in mijn leven... Ik had het vroeger al twee keer meegemaakt, maar toen keek ik alleen maar toe. Een keer met Elly, bart en Mandy mee, ergens in Kleine Sluis en een keer met Lennart mee aan de Nieuweweg.

En nu moest ik er zelf een zoeken; drie uur reizen voor de kapster in Anna Paulowna is me te gek. Nou bleek het gelukkig niet zo'n probleem te zijn om in Leiden een kapper te vinden. Tijdens het googleen vond ik er al tientallen... Dus, na Sandra gewaarschuwd te hebben dat ze straks niet vreemd op moest kijken als er een vreemde jongen door het huis liep, ben ik op mijn fietsje gestapt, op weg naar het centrum van Leiden. Ik meende me te herinneren tijdens de El-Cid een bord te hebben zien staan waar "heren" voor niet zo veel van hun haar ontdaan werden. Dat bleek de derde op de route te zijn, vlak voor de bioscoop, waar ik gisteravond was. Toen ik binnenstapte was de vorige klant, uit het tarief kon ik opmaken dat hij een 65-plusser was, al had ik hem dat niet gegeven, juist aan het afrekenen.

Ik mocht dus gelijk op een van de 5 lege stoelen plaatsnemen. De vijf stoelen voor wachtenden waren immers ook leeg. Terwijl de kapper mij aan het bekleden was vroeg hij mij wat hij moest doen... Daar had ik geen rekening mee gehouden. Ik had mijn hele leven dezelfde kapster gehad en zij had altijd wel zo'n beetje geweten wat er moest gebeuren. Daarbij kwam dat de grote hoeveelheid haar op mijn hoofd ook nog eens extra mogelijkheden, en dus ook reden tot twijfel gaf. Moest het lang blijven, of weer helemaal kort? "
"Er mag een flink stuk af, maar niet helemaal kort...".
"Oke, niet kaal dus" zei de kapper.
"Inderdaad" zei ik, terwijl ik bedacht dat het toch wel weer zou aangroeien.

Er is inderdaad een flink stuk vanaf en het is niet kaal, dus de kapper heeft gedaan wat ik vroeg. Voor sommigen zal het een feest van herkenning zijn, maar aan de mensen die ik intussen hier heb leren kennen zal ik me opnieuw moeten voorstellen.

Geen opmerkingen: